Satisfaction with online teaching in university students: Structural analysis of a scale

Título traducido de la contribución: Satisfacción con la enseñanza online en estudiantes universitarios: análisis estructural de una escala

Denisse Manrique-Millones, Susana K. Lingán-Huamán, Sergio Dominguez-Lara*

*Autor correspondiente de este trabajo

Producción científica: Contribución a una revistaArtículorevisión exhaustiva

Resumen

The aim of this research study was to analyze the internal structure and reliability of the Student Satisfaction Survey (SSS) in Peruvian university students. A total of 458 students participated (women = 69.9 %; Mage = 27.76 years; SDage = 4.41 years). The SSS was studied under confirmatory factor analysis (CFA) and exploratory structural equation modeling (ESEM). Regard the results, the original five-dimensional model obtained favorable fit indexes with ESEM, but the dimensions student-teacher interactions and student-student interactions overlap each other, so it was valued as a four-dimensional model that presented better psychometric evidence. Regarding reliability, an acceptable order of magnitudes was observed, both at the level of scores and construct. It can be concluded that the SSS has adequate psychometric properties.

Título traducido de la contribuciónSatisfacción con la enseñanza online en estudiantes universitarios: análisis estructural de una escala
Idioma originalInglés
Número de artículoe3193
PublicaciónCiencias Psicologicas
Volumen17
N.º2
DOI
EstadoPublicada - 2023

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Satisfacción con la enseñanza online en estudiantes universitarios: análisis estructural de una escala'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto