Representaciones sociales de la violencia en ambientes pedagógicos

María Del Pilar Mori Sánchez, Angela María Herrera Alvarez, Edson Jorge Huaire Inacio

Resultado de la investigación: Contribución a una revistaArtículorevisión exhaustiva

Resumen

The purpose of this research is to analyze the social representation of violence in educational environments. It uses the case study in a secondary educational institution in the city of Huaraz in Peru where it investigates the configurations of the associations; its causes and consequences. Human rights violations caused by discrimination, ignorance of the cultural values that others contain are evident. The social nature of the problem is underlined, insisting on citizen participation for the disarmament of the structures that generate social fragmentation. It is a study of an inductive nature; surveys are designed and applied with the purpose of collecting information to support the final considerations.

Título traducido de la contribuciónSocial Representations of Violence in Educational Environments
Idioma originalEspañol
Páginas (desde-hasta)680-694
Número de páginas15
PublicaciónRevista de Filosofia (Venzuela)
Volumen39
N.ºEspecial
DOI
EstadoPublicada - 13 abr. 2022
Publicado de forma externa

Palabras clave

  • Education
  • Social Representations
  • Violence

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Representaciones sociales de la violencia en ambientes pedagógicos'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto