INTERACCIONES DIDÁCTICAS EN EL BLENDED LEARNING: DINÁMICAS DE CONSTRUCCIÓN DEL CONOCIMIENTO

Osbaldo Turpo-Gebera, Rocio Diaz-Zavala, Yvan Delgado-Sarmiento, Eduardo Luis Gutiérrez-Salcedo, Milagros Gonzales-Miñán

Producción científica: Contribución a una revistaArtículorevisión exhaustiva

Resumen

The study examines a Blended Learning course to identify patterns of didactic interaction that facilitate knowledge construction and, consequently, learning. The research reveals a transition towards virtuality from in-person interactions, gradual acquisition of learning, and a focus on autonomy. These transitions indicate greater development of significant content in virtual environments, suggesting a relationship between intensified virtual interaction, learning, and reduced dependence on the teacher. The analysis of educational practice in Blended Learning promotes autonomy, achievements, and participation through peer collaboration and increased social interaction, leading to notable outcomes.

Título traducido de la contribuciónDidactic Interactions in Blended Learning: Dynamics of Knowledge Construction
Idioma originalEspañol
Páginas (desde-hasta)465-475
Número de páginas11
PublicaciónHuman Review. International Humanities Review / Revista Internacional de Humanidades
Volumen21
N.º2
DOI
EstadoPublicada - 24 ago. 2023

Palabras clave

  • Blended Learning
  • Collaborative
  • Didactic interaction
  • E-learning
  • In-person attendance
  • Meaningful learning
  • participation Educational
  • practice

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'INTERACCIONES DIDÁCTICAS EN EL BLENDED LEARNING: DINÁMICAS DE CONSTRUCCIÓN DEL CONOCIMIENTO'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto