Dosis de refuerzo con la vacuna BNT162b2 en población que recibió el esquema de vacunación completa para COVID-19 en Perú: Un análisis crítico de la evidencia actual

Carlos J. Toro-Huamanchumo, Jose A. Zavala-Loayza, Raisa N. Martinez-Rivera, Verónica Peralta, Eric R. Peña-Sanchez

Resultado de la investigación: Contribución a una revistaArtículorevisión exhaustiva

Resumen

Background: In Peru, the current immunization schedule for COVID-19 includes BBIBP-CorV, BNT162B2 and ChAdOx1 nCoV-19 vaccines. Although the full immunization schedule is two doses, some countries have recently included a booster dose to their schedule. Methods: We conducted a search for scientific evidence on the efficacy and safety of booster vaccination with BNT162b2 vaccine in a population with a complete vaccination schedule for COVID-19 in Peru. Ev idence: Four evidence-based recommendation documents, one observational study and three ongoing phase III clinical trials were included for analysis. Conclusion: To date, there is insufficient evidence on the efficacy of adding a booster dose to the immunization schedule for COVID-19. The available evidence does not justify the use of a booster dose of BNT162B2 vaccine in a population that has previously received two doses of the aforementioned vaccines.

Título traducido de la contribuciónBooster dose with the BNT162b2 vaccine in the population that received the complete immunization schedule for COVID-19 in Peru: A critical analysis of the current evidence
Idioma originalEspañol
Páginas (desde-hasta)70-78
Número de páginas9
PublicaciónRevista del Cuerpo Medico Hospital Nacional Almanzor Aguinaga Asenjo
Volumen14
DOI
EstadoPublicada - 21 oct 2021

Palabras clave

  • Coronavirus Infections
  • COVID-19 Vaccines
  • Immunization, Secondary

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Dosis de refuerzo con la vacuna BNT162b2 en población que recibió el esquema de vacunación completa para COVID-19 en Perú: Un análisis crítico de la evidencia actual'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto