Aportes a la enseñanza-aprendizaje del derecho de la Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho

Hugo Augencio González Aguilar

Resultado de la investigación: Contribución a una revistaArtículorevisión exhaustiva

Resumen

This study systematizes the contributions on teaching-learning process made by the Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho through the articles published on its website (2014 to 2019). A qualitative analysis of 64 articles has been carried out based on the following categories: paradigm and curricular approach, strategies in teaching, research, communication skills, liberating teaching, art in teaching, evaluation, ICT, human rights teaching and creativity. We conclude that strategies on teaching law are more prevalent; less presence is observed in the categories of evaluation and creativity.

Título traducido de la contribuciónContributions to teaching-learning law made by revista pedagogía universitaria y didáctica del derecho
Idioma originalEspañol
Páginas (desde-hasta)205-229
Número de páginas25
PublicaciónRevista Pedagogia Universitaria y Didactica del Derecho
Volumen7
N.º2
DOI
EstadoPublicada - 28 dic. 2020
Publicado de forma externa

Palabras clave

  • Evaluation
  • Learning
  • Methodology
  • Strategies
  • Teaching

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Aportes a la enseñanza-aprendizaje del derecho de la Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto